Zapraszamy do odwiedzenia galerii zdjęć z kursu >>
Prowadzący:
Przewodniczący : Dr n.med. Tomasz Waszyrowski
Nauczający ; Dr John Geater- Partnerships In International Medical Education
Dr Louise Younie- Department of Primary Health Care,Bristol University
Cele:
Zbadać wspólnie
1-dlaczego chrześcijanie powinni być zaangażowani w nauczanie pracownikoów Służby Zdrowia
2-różnica pomiędzy tradycyjnym nauczaniem medycyny a wartościami i koncepcjami Bożymi-dotyczącymi opieki nad całym człowiekiem
3-jak i gdzie ten typ nauczania mógłby być zastosowany w Polsce
Poznać metodę nauczania przez odgrywanie ról
1-dowiedzieć się jak Jezus nauczał i czego możemy się od Niego nauczyć
2-używać obrazów i narracji przy zmianie postaw i koncepcji
3-jak zrozumieć chorobę z perspektywy pacjenta i jak pomóc zrozumieć ją innym
4-jak rozwinąć umiejętność odgrywanie ról i efektywnego stosowania dramy w nauczaniu
5-praktyczne aspekty prowadzenia kursu lub 1 dniowej konferencji
Program będzie elastyczny ,aby spełnić potrzeby uczestników.
Jest
całkiem prawdopodobne,że nie będziemy w stanie zrealizować wszyskich
wymienionych celów w dostępnym czasie,ale spróbujemy to zrobić.
Przedstawimy także wiele różnych metod nauczania oraz ich prawidłowe i nieprawidłowe stosowanie.
Program:
Piątek 29 luty 2008 r.
Wprowadzenie
WIELKIE
OCZEKIWANIA: Dlaczego uczestnicy są tutaj ? Jakie są ich oczekiwania?
Dlaczego dla chrześcijan jest istotne bycie zaangażowanym w nauczanie
pracowników Służby Zdrowia?
CO JEST NIE TAK W RZECZACH,KTÓRE
ROBIMY? W jaki sposób skoncentrowana na Bogu całościowa opieka
nad pacjentem różni się od poznanego przez nas standardowego nauczania
w medycynie? ( Prezentacja )
JAK TO WPŁYWA NA OPIEKĘ NAD PACJENTEM? ( dyskusja w małych grupach )
Przerwa
ZROZUMIENIE
ŚWIATA PACJENTA. Uzdrowienie wymaga wcielenie się w pacjenta
historię,sytuację życiową,jego wierzenia i wartości ( Prezentacja )
WNIOSKI
Sobota 01 Marzec 2008 r.
JAK
JEZUS NAUCZAŁ? Używając opowiadania o dobrym Samarytaninie spojrzymy
jak Jezus nauczał porównując do współczesnego nauczania
dorosłych. Będziemy szukać optymalnego modelu. ( Prezentacja
interaktywna i praca w małych grupach )
UŻYWANIE OBRAZÓW DO ZMIANY POSTAW I MYŚLENIA
Obrazy narysowane przez pacjentów i studentów.( Prezentacja i zajęcia praktyczne)
Przerwa
USTALANIE
CELÓW I GRUP DOCELOWYCH. Potrzeba bycia klarownym w tym co mamy
nadzieję osiągnąć. Znakomita prezentacja z wartościowymi celami
może być nieefektywna jeśli jest skierowana do niewłaściwej grupy
słuchaczy.
UŻYCIE NARRACJI W EDUKACJI. Opowiadanie ma większe oddziaływanie niż listy, ale cele i kontekst muszą być przemyślane
Lunch
ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI GRANIA RÓL. Wstęp .Jak używać granie ról i jak to robić.
( Demonstracja i uczenie się praktycznych umiejętności )
PRAKTYKA . Znakomite programy mogą upaść, jeśli praktyczne aspekty nie będą przemyślane.
DOKĄD PÓJDZIEMY STĄD ? Jak zamierzamy wykorzystać doświadczenie z tych warsztatów ? ( Planowanie działania- małe grupy )
OCENA. Czego potrzeba? Jak to powinno być zrobione ? ( Rozmowa interaktywna,wypełnienie formularzy oceny )
Zakończenie
Zapraszamy do odwiedzenia galerii zdjęć z kursu >>
Jest organizacją ponadwyznaniową o zasięgu ogólnopolskim, zrzeszającą chrześcijan ewangelicznie wierzących, będących pracownikami służby zdrowia oraz studentami akademii medycznych.
Naszym celem jest...
Adres do korespondencji:
skrytka pocztowa 101, 60-950 Poznań